Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت سیمان لار سبزوار در خصوص مفاد گزارش حسابرس و بازرس قانونی در رابطه با صورت های مالی سال مالی 1402 توضیحاتی ارائه نمود.

توضیحات "سبزوا" در خصوص مفاد گزارش حسابرس و بازرس در رابطه با صورت های مالی منتهی به 31 شهریور

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت سیمان لار سبزوار  در خصوص مفاد گزارش حسابرس و بازرس قانونی در رابطه با صورت های مالی سال مالی 1402 اظهار داشت: در خصوص بند 2 در رابطه با عدم رعایت استانداردهای حسابداری در خصوص تجدید  ارزیابی  دارایی های شرکت فرعی، با توجه به هزینه بر بودن تجدید  نظر ارزیابی دارایی و از جمله هزینه بالای کارشناسی اموال و نیز با عنایت به اینکه شرکت در سال 1399 اقدام به تجدید ارزیابی  دارایی های خود (طبق ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات) نموده است و نظر به اینکه طبقه زمین با کارشناسی انجام شده فاقد تغییرات عمده قیمتی بوده است و همچنین عدم پذیرش بورس اوراق بهادار در سال گذشته، از  تجدید ارزیابی در سال جاری صرف نظر نمودیم.

همچنین لازم به ذکر است با توجه به اینکه شرکت در خصوص عدم اندازه گیری منافع باقیمانده در سرمایه گذاری واحد تجاری فرعی ، به تعهدات خود جهت تائیدیه  سهم الشرکه (از طریق تحویل سیمان مورد توافق) به طور کامل عمل ننموده است. لذا انتقال سهام بصورت  توافقی  و پیشنهاد  شرکت  سیمان صورت پذیرفته است.


این شرکت در خصوص بند  3 و عدم رعایت استانداردهای حسابداری اعمال ارزش ویژه در صورت های مالی بیان داشت: سال مالی شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی طاها، شرکت گهر کاوان قاف و شرکت فراز دژ بتن اسرار، 29 اسفند هر سال می باشد در صورتی که پایان سال مالی شرکت اصلی 31 شهریور هر سال می باشد، با توجه به میانسالی بودن و عدم الزام به تهیه صورت های  مالی میاندوره ای حسابرسی شده برای شرکت و با عنای به اینکه شرکت های ذکر شده در دوره مورد گزارش ، فعالیت درآمدی چشمگیری نداشته اند، شرکت از اعمال ارزش ویژه صرف نظر نموده است، غیاب دسترسی به مستندات مورد لزوم اشاره شده در گزارش حسابرس نیز بر همین امر صحه می گذارد.

همچنین در خصوص بند7 (عدم انتقال اسناد مالکیت برخی از دارایی های ثابت مشهود به نام گروه و شرکت) املاک خریداری شده در سنوات قبل از مجتمع های تجاری و متناسب با قوانین حاکم بر آنها به صورت قولنامه ای بوده است، در زمان تهیه این نامه، املاک مورد نظر عمدتا تهاتر و یا فروخته شده است.سبزواسبزوا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24